Metafory polityki (Tom 2), eBooks txt

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Metafory POLITYKITom 2Metafory POLITYKITom 2pod redakcj� naukow� Bohdana KaczmarkaWarszawa 2003Publikacja dofinansowana przez Wydzia� Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu WarszawskiegoRecenzent wydawniczy: prof. dr hab. Stanis�aw FilipowiczProjekt ok�adki: Andrzej KalinowskiRedakcja: Wojciech Jarmo�owiczKorekta: zesp�Copyright by Bohdan Kaczmarek, Authors and Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa 2003ISBN 83-7151-530-8BiblIdom Opracowanie komputerowe, druk i oprawa:WYDAWNICZY _ .... ciinc�Dom Wydawniczy ELIPSA,ul. Inflancka 15/198, 00-189 Warszawatel./fax 635 03 01, 635 17 85, e-mail: elipsa@elipsa.pl, www.elipsa.plSpis tre�ciWst�p (B. Kaczmarek) ....................................... 9M. Karwat O statusie poznawczym i zaletach metafor................... 161. Przeno�nia jako zapo�yczenie ..................................... 162. Irzy rodzaje okre�le� zast�pczych .................................. 173. Co �przenosi" przeno�nia?....................................... 194. �Lustrzany" stereotyp j�zyka...................................... 195. Dos�owno�� a umowno�� wyra�e�.................................. 206. Umowne sploty skojarze�........................................ 227. Obrazowo�� - mi�dzy dos�owno�ci� a zaskakuj�cym skojarzeniem ........... 248. Dwa rodzaje metafor........................................... 279. Pojemny skr�t my�lowy ......................................... 2910. Okoliczno�ci zapotrzebowania na metafory............................ 3011. Uprzedzenia uczonych wobec metafor............................... 3112. Owocno�� metafory jako narz�dzia poznania naukowego.................. 3213. Sens formu� �polityka jako" ...................................... 33I. Polityka w perspektywie antropologicznej i historiozoficznejO. Cetwi�ski Polityka jako zewn�trzne odbicie autowizerunku .............. 351. Wsp�czesna filozofia cz�owieka ................................... 352. Antropologia kultury ........................................... 373. Cz�owiek istot� polityczn�........................................ 41B. Garczy�ska Polityka jako uznanie ............................. 451. Dualne formy uznania niepolitycznego............................... 462. Antropologia uznania........................................... 483. Polityka uznania negatywnego..................................... 544. Polityka uznania satysfakcjonuj�cego................................ 58A. Warchol Polityka jako noeza prze�ywanego �wiata ................... 631. Perspektywa fenomenologiczna a nauki polityczne ...................... 632. ��wiat prze�ywany" jako r�wnoleg�o�� �noezy"......................... 673. Noetyczny fundament �wiata prze�ywanego ........................... 70J. Kurowicki Prozaicznosc jako kategoria polityki ...................... 761. Polityka jako przedmiot poznania .................................. 762. Kategoria prozaiczno�ci ......................................... 783. Polityka jako figura prozaiczno�ci .................................. 815. Koz�owski Polityka jako boski plan i wyraz bo�ej woli................. 851. Fatalistyczna idea predystynacji w my�li reformacyjnej.................... 852. Opatrzno�ciowi bohaterowie Thomasa Carlyle'a........................ 88T. �yro C� po wsp�lnocie? Polityka a �ycie zbiorowe................... 931. Samotny w t�umie ............................................. 932. �ywot nasz rozumny a samolubny.................................. 943. Buszuj�cy w mie�cie............................................ 954. T�umna ucieczka przed wi�ziami................................... 975. Wi�niowie skuteczno�ci......................................... 986. Samotno�� polskiego t�umu....................................... 997. C� po wsp�lnocie............................................. 100II. Polityka z perspektywy teoretycznej i socjopolitycznejO. Cetwi�ski Polityka jako gra subracjonalna ......................... 105B. Kaczmarek Polityka jako proces organizacji �ycia spo�ecznego ........... 1161. Polityka jako organizacja w sensie prakseologicznym..................... 1172. Polityka jako organizacja w uj�ciu systemowym......................... 1183. Polityka jako organizacja w rozumieniu psychosocjologicznym .............. 1204. Polityka jako organizacja w rozumieniu ekonomii koszt�w transakcyjnych...... 1215. Polityka jako organizacja w uj�ciu interpretatywnym..................... 1226. Konkluzje................................................... 125B. Kaczmarek Polityka - problem w�adzy, czy problem w�asno�ci. W�asno��jako przes�anka w�adzy...................................... 1271. Czym jest w�adza?............................................. 1282. Przes�anki w�adzy.............................................. 1363. W�asno�� w sensie prawnym a w sensie socjoekonomicznym ............... 1384. W�asno�� w sensie socjoekonomicznym jako faktyczne dysponowanie.W�asno�� jako w�adza ekonomiczna................................. 1395. W�asno�� w sensie socjoekonomicznym jako ca�okszta�t stosunk�w ekonomicznych ............................................... 1416. W�adza a w�asno�� w interpretacji ekonomii koszt�w transakcyjnych ......... 1447. Interpretacja R. Pipes'a ......................................... 1458. Stanowisko S. Kozyr-Kowalskiego.................................. 1479. W�asno�� jako przes�anka w�adzy .................................. 15110. W�adza i w�asno�� a proces oligarchizacji. Polityka jako oligarchizacja �yciaspo�ecznego.................................................. 153F. Go�embski Kategoria przestrzeni jako metafora polityki................ 1571. Uwagi wst�pne ............................................... 1572. Przestrze� naturalna a przestrze� symboliczna ......................... 1603. Organistyczne uj�cie przestrzeni ................................... 1624. Koncepcje geopolityczne......................................... 1645. Absolutyzacja przestrzeni - geopolityka sakralna........................ 1686. Przestrze� jako metafora polityczna................................. 170III. Kultura polityczna i spo�ecze�stwo obywatelskieT. Filipiak Polityka jako kultura polityczna - aspekty komparatystyczne ....... 1721. Wprowadzenie................................................ 1722. Model kultury politycznej i polityka pojmowana jako narz�dzie............. 1763. Polityka jako kultura polityczna.................................... 1824. Kultura i antykultura polityczna ................................... 1895. Kultura polityczna - business - polityka.............................. 1936. Nieograniczono�� w�adzy a przestrze� kultury politycznej ................. 1977. Rutyna polityczna a kultura polityczna............................... 2018. Czy kultura polityczna ogranicza techniki wykonywania w�adzy?............. 2029. Kultura polityczna jako katalizator mechanizm�w rz�dzenia................ 20510. Naga w�adza czy znajomo�� nagich fakt�w............................ 21011. Zamiast zako�czenia - problemy dyskusyjne .......................... 212E. Tamawski Stara i nowa polityka................................ 2201. Co to jest polityka i kto mo�e by� politykiem.......................... 2222. Pokolenia i polityka............................................ 2223. Bezpa�stwowo, europejsko i skutecznie.............................. 2234. Lud, politycy i prorocy.......................................... 2245. Gdy nowa polityka jest problemem................................. 2246. Kiedy powr�t do etyki nie jest najlepszym rozwi�zaniem.................. 2257. Czy to dobrze, �e warto�ci zast�puj� polityk�? ......................... 227B. Go��biowski Polityka jako samorz�dno��.......................... 2301. Polityka samorz�dno�ci.......................................... 2322. W�adza pa�stwowa w odwrocie, samorz�dno�� w natarciu................. 234M. Jaworowska Polityka jako obywatelstwo .......................... 238IV. Rynek politykiT. Bodio Polityka jako sztuka bycia wybranym....................... 2501. Polityka �bez ideologii" ......................................... 2502. W s�u�bie �demokracji rynkowej" .................................. 2513. Transakcje na rynku demokracji politycznej ........................... 2524. Zagorzali wyznawcy �ideologii rynkowej"............................. 2535. Komercjalizacja - demokratyzacja polityki ............................ 2536. Perfidna mistyfikacja demokracji i jej konsekwencje ..................... 254L Szczeg�a Polityka jako marketing............................... 2571. Istota i geneza marketingu politycznego.............................. 2592. Demokracja i liberalizm a narodziny rynku politycznego.................. 2633. Konsekwencje i perspektywy...................................... 266E. Marciniak Polityka jako sztuka kreowania wizerunku.................. 274\. Spektakl politykiP. �ukomski Polityka jako teatr .................................. 2831. Cz�owiek jako aktor............................................ 2842. Dramat polityczny, czyli gr... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sylwina.xlx.pl