Metoda projektow www wyd 2, Pedagogika, książki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Metoda projektów – pakiet edukacyjny
Opracował zespół pracowników DolnoĻlĢskiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu pod
redakcjĢ Danuty Sebastjan
METODA PROJEKTÓW
Metoda projektów
– jedna z metod nauczania. Polega na samodzielnym realizowaniu przez
uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcze
Ļ
niej ustalonych zało
Ň
e
ı
.
Uczy korzystania z ró
Ň
nych
Ņ
ródeł informacji.
W metodzie projektów powinny by
ę
uwzgl
ħ
dnione dwa czynniki: przygotowanie materiału
nauczania oraz praca z uczniami. Projekt jest przedsi
ħ
wzi
ħ
ciem, które trwa dłu
Ň
szy czas: od
jednego do kilku tygodni, a nawet miesi
ħ
cy.
Projekty dydaktyczne dziel
Ģ
si
ħ
na dwa rodzaje:
projekt badawczy
, maj
Ģ
cy na celu rozwój wiedzy i umiej
ħ
tno
Ļ
ci
projekt działania lokalnego
– akcja w
Ļ
rodowisku lokalnym.
W metodzie projektów powinny by
ę
uwzgl
ħ
dnione dwa czynniki: przygotowanie materiału
nauczania oraz praca z uczniami. (
ń
ródło: Wikipedia)
Pakiet
„Metoda projektów”
został opracowany w oparciu o
Ņ
ródła wiedzy i informacji
dost
ħ
pnej w zgromadzonych zasobach Dolno
Ļ
l
Ģ
skiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu,
zasobach sieci bibliotek pedagogicznych Dolnego
ĺ
l
Ģ
ska oraz zasobach Internetu.
Materiały dotycz
Ģ
ce tej metody nauczania, pochodz
Ģ
z bazy bibliograficznej artykułów z czasopism
EDUKACJA
, katalogu centralnego dolno
Ļ
l
Ģ
skich bibliotek pedagogicznych oraz zasobów
wyselekcjonowanych z Internetu.
Pakiet uporz
Ģ
dkowany został w pi
ħ
ciu działach:
1. O metodzie projektów
2. Metoda projektów na poszczególnych etapach kształcenia
3. Metoda projektów w nauczaniu poszczególnych przedmiotów
4. Metoda projektów w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli
5. Inne zastosowanie metody projektów.
Artykuły z czasopism, ksi
ĢŇ
ki oraz wyselekcjonowane zasoby Internetu zaprezentowane zostały w
formie spisów literatury.
Zarejestrowani u
Ň
ytkownicy sieci dolno
Ļ
l
Ģ
skich bibliotek pedagogicznych mog
Ģ
otrzyma
ę
pełne teksty
publikacji w postaci zeskanowanego obrazu artykułów po przesłaniu zamówienia drog
Ģ
elektroniczn
Ģ
na adres
wypozyczalnia@dbp.wroc.pl
Spis tre
Ļ
ci pakietu:
3.
 1. O metodzie projektów
Artykuły z czasopism
1.
Aktywizuj
Ģ
ce metody nauczania / Halina Bielecka, Maria Wawrzyniak-Kulczyk // Chemia w
Szkole. - 2000, nr 2/3, s. 102-108
Metoda tekstu przewodniego. Metoda projektów.
2.
Czym jest projekt edukacyjny? : wykorzystanie projektów edukacyjnych / Arleta Biega
ı
ska //
Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 7/8, s. 67-68
Metoda nauczania - istot
Ģ
jest samodzielna praca uczniów. Przykłady projektów: Plener
malarski w L
Ģ
dzie nad Wart
Ģ
, Szopki noworoczne. Rola dyrektora szkoły w inicjowaniu
projektów edukacyjnych.
3.
Innowacyjne metody pracy nauczyciela / Joanna Alina Jankowska, Alicja Zielkowska //
Edukacja Przyrodnicza w Szkole. - 2003, z. 1/2, s. [69]-74
Stosowanie metod aktywizuj
Ģ
cych : metody projektu oraz metody "ucze
ı
nauczycielem".
4.
Jak odró
Ň
ni
ę
metod
ħ
projektów od innych metod? / El
Ň
bieta Soza
ı
ska. – (Metoda projektów,
czyli pomysł na nauczanie cało
Ļ
ciowe ; cz. 2). - Bibliogr. // Katecheta. - 2007, [nr] 5, s. 31-36
5.
Jak planowa
ę
projekt / Urszula Dró
Ň
d
Ň
, Katarzyna {i in.] // Matematyka. - 2003, nr 6, s. 335-343
Metoda projektu jest now
Ģ
, bardzo obecnie modn
Ģ
, ide
Ģ
edukacyjn
Ģ
. Pokazujemy "na gor
Ģ
co"
pierwsze szkolne do
Ļ
wiadczenia z pracy z projektami.
6.
Jakie nadzieje mo
Ň
emy wi
Ģ
za
ę
z metod
Ģ
projektu? / Aleksandra Karasowska // Remedium. -
2008, nr 12, s. 8-9
Zalety i oczekiwania wobec metody projektu.
7.
Metoda kreatywnego nauczania / Małgorzata Kilijanek // Nauczanie Pocz
Ģ
tkowe : kształcenie
zintegrowane. - R. 27, nr 2 (2003/2004), s. 45-46
Projekt - szczególnie atrakcyjna forma realizowania zada
ı
dydaktyczno-wychowawczych.
8.
Metoda projektów, czyli pomysł na nauczanie cało
Ļ
ciowe. Cz. 1 / El
Ň
bieta Soza
ı
ska. - Bibliogr.
// Katecheta. - 2007, [nr] 4, s. 20-23
9.
Metoda projektów : zestawienie bibliograficzne w wyborze / oprac. Małgorzata Bzibziak //
Biblioteka w Szkole. - 2002, [nr] 2, s. 28
10.
Metoda projektów w edukacji wy
Ň
szej : podejmowanie odpowiedzialno
Ļ
ci za uczenie si
ħ
/
Joanna M. Michalak, Joanna Racha
ı
ska. - (Współczesna my
Ļ
l pedagogiczna / red. Nella
Stoli
ı
ska-Pobralska). - Summ. - Bibliogr. // Zeszyty Naukowe. Nauki Społeczne / Wy
Ň
sza
Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi. - 2003, nr 4, s. 57-64
Historia i istota metody projektu. Zastosowanie metody projektu w kształceniu pedagogów
w aspekcie podejmowania odpowiedzialno
Ļ
ci za własne uczenie si
ħ
. Projektowanie ofert
edukacyjnych.
11.
Metoda projektów w opinii uczniów / Radosław Herudzi
ı
ski // Nowa Edukacja Zawodowa. -
2005, nr 1, s. 30-31
 12.
Metoda projektów w praktyce szkolnej / El
Ň
bieta Soza
ı
ska. – (Metoda projektów, czyli pomysł
na nauczanie cało
Ļ
ciowe ; cz. 3). - Bibliogr. // Katecheta. - 2007, [nr] 6, s. 20-27
13.
Metoda projektu / Anna Maliszewska // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 3, s. 4
Omówienie metody projektu: projekt badawczy, projekt działania lokalnego.
14.
Metoda projektu / Halina Bła
Ň
ejewska // Biblioteka w Szkole. - 2001, [nr] 9, s. 12
Praca t
Ģ
metod
Ģ
uczy m.in. umiej
ħ
tno
Ļ
ci planowania pracy i współpracy w grupie.
15.
Metoda projektu. Cz. 1 // Matematyka w Szkole. - 2002, nr 17, s. 4-6
Metoda projektu, zwanego tak
Ň
e prac
Ģ
długoterminow
Ģ
.
16.
Metoda projektu. Cz. 2 / // Matematyka w Szkole. - 2002, nr 17, s. 16-17
Uwagi nauczycieli dotycz
Ģ
ce metody projektu.
17.
Metoda projektu edukacyjnego jako przykład kształtowania umiej
ħ
tno
Ļ
ci
mi
ħ
dzyprzedmiotowych / Aleksandra Dziak // Zeszyty Szkolne. 2007, nr 3, s. 114-120
Mo
Ň
liwo
Ļ
ci wykorzystania sieci internetowej w warsztacie nauczyciela humanisty.
18.
Metoda projektu na lekcji otwartej / Ewa Kiryła // Nowe w Szkole. - 2003, [nr] 5, s. 12-13
Jak wykorzysta
ę
na lekcji metod
ħ
projektów.
19.
Naucza
ę
metod
Ģ
projektów / Małgorzata Jó
Ņ
wiak, Zbigniew Kowalski, Renata Nawierska //
Nowe w Szkole. - 2002, [nr] 7/8, s. 29-34
20.
Od warsztatów aktywno
Ļ
ci niekonwencjonalnej do szkoły alternatywnej / Krystyna Lesicka. -
(Edukacja wobec zmian lokalnych i globalnych / red. Ryszard Łukaszewicz). – Summ. // Acta
Universitatis Wratislaviensis. Socjologia. - [Z.] 14 (1994), s. [145]-175
Przyszło
Ļę
szkoły - szkoła przyszło
Ļ
ci. Główne zało
Ň
enia badawcze. Dynamizowanie
twórczej aktywno
Ļ
ci dziecka - wyniki bada
ı
. Metoda projektowania okazji edukacyjnych.
Edukacja wczesnoszkolna.
21.
Projekt - metod
Ģ
aktywizuj
Ģ
c
Ģ
i integruj
Ģ
c
Ģ
/ Tamara Strzemecka. - Bibliogr. // Nowa Szkoła. -
2006, nr 7, s. 22-25
22.
Projekt - recepta na skuteczne uczenie si
ħ
/ Gra
Ň
yna Czetwerty
ı
ska // Psychologia w Szkole. -
2007, nr 4, s. 47-54
Zalety nauczania metod
Ģ
projektu - zwi
ħ
kszanie motywacji u uczniów. Planowanie pracy
metod
Ģ
projektu. Etapy pracy metod
Ģ
projektu.
23.
Projekt edukacyjny / Ewa Miłuch-Szewczyk // Nowe w Szkole. - 2001/2002, [nr] 4, s. 2-4
Metoda projektów.
24.
Projekt jako metoda aktywizuj
Ģ
ca / Danuta Grabowska. - Bibliogr. // Biblioteka w Szkole. -
2009, [nr] 1, s. 5-9
Istota projektu i etapy jego realizacji.
25.
Projekt jako metoda aktywizuj
Ģ
ca prac
ħ
uczniów / Danuta D
ħ
bogórska. - Bibliogr. // Nasz
Czas. - 2004, nr 7, s. 4-6
Na czym polega metoda projektów, czym si
ħ
charakteryzuje. Cele metody projektów. Etapy
prac w metodzie projektów. Efekty projektu. Formy prezentacji.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sylwina.xlx.pl