Micha Pasterski - Efektywna nauka. Wykorzystaj możliwości swojego umysłu do szybkiej i efektywnej nauki, eBooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji"Efektywna nauka"Darmowa publikacja dostarczona przezZłote MyśliCopyright by Złote Myśli & Michał Pasterski, rok 2008Autor: Michał PasterskiTytuł: Efektywna naukaData: 11.11.2015Złote Myśli Sp. z o.o.ul. Kościuszki 1c44-100 Gliwicewww.zlotemysli.plemail:kontakt@zlotemysli.plNiniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłączniew formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartościpublikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodniez regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książceinformacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani zaich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lubautorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnejodpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartychw książce.Wszelkie prawa zastrzeżone.All rights reserved.Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)SPIS TREŚCIWSTĘP .............................................................................................4CZĘŚĆ I:ROZEJRZYJ SIĘ PO SWOIM MÓZGU ..............................................61. TWÓJ MÓZG .................................................................................72. BUDOWA MÓZGU ........................................................................93. DIETA MÓZGU ............................................................................134. SYNCHRONIZUJ PÓŁKULE MÓZGOWE ....................................17CZĘŚĆ II:ZAPAMIĘTUJ ZA POMOCĄ MNEMOTECHNIK ..............................191. WPROWADZENIE DO MNEMOTECHNIK ..................................201.1. Podejście do własnej pamięci ................................................................211.2. Wizualizacja i skojarzenia ....................................................................221.3. Jak działają mnemotechniki? ...............................................................242. ZAPAMIĘTUJ ZA POMOCĄŁAŃCUCHOWEJ METODY SKOJARZEŃ .......................................253. SYSTEM KSZTAŁTÓW CYFR ......................................................284. PAŁACE PAMIĘCI.......................................................................325. ROZSZERZENIE PAŁACÓW PAMIĘCI ........................................366. GŁÓWNY SYSTEM PAMIĘCIOWY (GSP) ...................................387. WYKORZYSTAJ SYSTEM DOMINICA ........................................42CZĘŚĆ III:UCZ SIĘ SZYBCIEJ I EFEKTYWNIEJ .............................................471. OD CZEGO ZACZĄĆUSPRAWNIANIE PROCESU NAUKI? .............................................482. 10 SPOSOBÓW NA NIEOGRANICZONĄ MOTYWACJĘ ..............503. RÓB SOBIE PRZERWY................................................................574. POWTARZAJ MATERIAŁ ...........................................................605. SPORZĄDZAJ MAPY MYŚLI .......................................................626. TWÓRZ ASOCJACJE ..................................................................657. STOSUJ TECHNIKI RELAKSACYJNE .........................................67ZAKOŃCZENIE ...............................................................................72EFEKTYWNA NAUKA —darmowy fragmnet –Złote MyśliMichał Pasterski●str. 42. 10 sposobówna nieograniczonąmotywacjęCzym jestmotywacja?Ile razy zdarzyło Ci się, że tak bardzo chcia-łeś coś zrobić, że mógłbyś rzucić wszystko, aby się za to zabrać? Ilerazy czułeś tak silną chęć zrobienia czegoś, że nikt nie mógłby Ciępowstrzymać? Jeśli choć raz tego doświadczyłeś, to znaczy, że byłeśwtedy prawdziwie zmotywowany. Problem w tym, że zazwyczaj jes-teśmy zmotywowani do tych najbardziej fascynujących rzeczy, a gdychodzi o takie czynności jak nauka, już nie jest tak pięknie. Motywac-ja to psychiczny i fizjologiczny stan pełnej gotowości i chęci do wyko-nania określonego zadania. Być może znasz jakieś domowe sposobymotywacyjne. Jeśli tak, to już wiesz, że to tylko od Ciebie zależy, czypoczujesz tę niepowstrzymaną chęć zrobienia tego, co musisz zrobić.A także wiesz, że zmotywować się możesz do praktycznie każdej, na-wet najnudniejszej czynności. Pytanie — jak? Oto kilka sposobów,dzięki którym zmotywujesz się, do czego tylko zechcesz. Jedne z nichmogą Ci bardziej pasować, inne mniej, jednak chodzi o to, abyś wy-brał sobie kilka najlepszych według Ciebie sposobów i przyswoił jesobie poprzez ciągłe ich ćwiczenie. Efekty zauważysz od zaraz.1.Wyznaczaj sobie cele.Jest to absolutna podstawa. Wyzna-czanie celów nastawia Twój umysł na ich osiągnięcie. Zanimzaczniesz coś robić, dokładnie zastanów się nad tym, co chceszCopyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Michał PasterskiEFEKTYWNA NAUKA —darmowy fragmnet –Złote MyśliMichał Pasterski●str. 5osiągnąć. O wiele łatwiej jest być zmotywowanym, gdy wiesz,jaki ma być efekt Twojego działania.Jakie cele wyznaczać? Niech będą one ambitne — im większycel, tym większe pobudzenie Twojego umysłu. Oczywiście celenie powinny być zupełnie niemożliwe do spełnienia, ale pozwólsobie na odrobinę fantazji. Szybko zauważysz, że wyznaczanienaprawdę ambitnych celów znacznie ulepsza Twoją efek-tywność. Jeśli Twoje cele wydają Ci się za duże — nie zmieniajich, po prostu podziel je na mniejsze, zastanów się nad po-szczególnymi elementami większego celu.Jak ustanawiać cele? Najlepiej je wszystkie wypisać. Jeślichcesz po prostu się nauczyć materiału na egzamin, zapisz tona kartce. Jeśli zaś pragniesz nadać ogólny kierunek swoimdziałaniom, możesz wykonać następujące ćwiczenie:Na kartce A4 narysuj cztery duże okręgi (dwa okręgi w dwóchrzędach, niech zajmują całą kartkę). W ostatnim okręgu wypiszlub narysuj symbolami wszystko, co chcesz osiągnąć w całymswoim życiu. Pomyśl, jak chcesz, aby wyglądało Twoje życiew przyszłości. W przedostatnim okręgu zrób to samo, tylko żedla całego przyszłego roku. Pomyśl, co chcesz osiągnąć w trak-cie nadchodzącego roku. Drugi okrąg to Twoje cele na przyszłymiesiąc, a pierwszy to cele na jutrzejszy dzień. Jeśli osiągnieszcele z pierwszego okręgu, dużo łatwiej będzie Ci osiągnąć tez drugiego — i tak dalej.Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Michał Pasterski [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sylwina.xlx.pl